Alla inlägg under november 2010

Av Sophie Uhlin - 30 november 2010 12:20

Hej.

Jaha, då sitter man här i fåtöljen och gör inte ett dugg. Andra dagen som arbetslös.

Jag hatar det redan!

jag antar att man kan städa igen, Det är ju alltid bra med ett städat hem. Kanske  inte när det blir till överdrift. Men vad ska man göra?

Skulle ju såklart kunna slå in julklappar. Eller baka något.

Hittills har inte julklappshandlingen gett så mycket resultat.

Pappas julklapp är klar, Toms mammas julklapp är klar, likaså Toms mormors.

Men resterande har jag inte hunnit med.

Min mammas saknas, lillebrors och självklart Älsklingens.

Skulle behövt åka in till stan och gå till banken också.

Jag får göra det imorgon.

Sen har jag absolut inget att skriva heller, så jag tänker sluta skriva nu.




Av Sophie Uhlin - 25 november 2010 23:00

Hej allesammans!

Idag har det varit en riktigt bra dag faktiskt. Min syster och jag har varit på birsta och fikat, sedan efter det så åkte vi och hämtade min kära systerson Emanuel på dagis. Snacka om att han blev dunderglad över att se mig där liksom.

Sedan när vi kom hem till Therese så blev det full rulle, " Sooophieee, tittta hääär" hörde jag varanan minut, men tja... JAG ÄLSKAR DET!


Hur som helst. Imorgon är det absolut sista dagen i skolan, känns så himla konstigt.

Vad ska man göra nu liksom? På ett sätt känns det skönt, På ett sätt känns det bara sorgligt.

Imorgon ska vi även gå ut och äta kina mat med våra grannar. Det var år och dagar sen jag åt kinamat. Eller ja, det känns som det i alla fall. :O

Sjukt gott ska det bli i alla fall.


Nej, nu ska jag ta och fortsätta läsa min spännande bok, Den heter SEKTEN och jag tror författaren heter Meg gardiner.




Av Sophie Uhlin - 23 november 2010 22:59

Ja men så där ja! då har man lyckats göra en ny blogg. Kanske om ni har tur kommer jag skriva något den här gången!

Hur som helst, den här dagen har varit väldigt lugn och inte särskilt händelse rik. Jag har ju varit Ledig idag, På lediga dagar borde man ju hitta på saker men jag har absolut inte gjort någonting.

Dagen började med att min kära storasyster var hit och bankade på.

Sen så har jag bara gått runt här hemma och "strosat" på.

Vi var också och våldgästade min kära klasskamrat Lotta, hon bjöd på en sjukt god kladdkaka, och en sjukt god snickerskaka.På vägen hem hade jag och Tom snöbollskrig! Helt sjukt roligt.! Det var inte igår man hade det!


För övrigt kan jag inte förstå att utbildningen snart är över, bara tre dagar kvar!

Så på måndag joinar jag alla andra arbetslösa i landet, hoppas verkligen att jag inte behöver vara det länge...

Jag kommer antagligen gå i taket här hemma, sitta dag ut och dag in och bara se en vägg, eller tv:n. Men jag har ju förstås lilla Harry. Så lite sällskap har man alltid! Ja, man får se hur det går med att vara arbetslös-söka jobb projektet!


Nåja, här kommer det bilder på mina två pojkar!




    


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Jag Heter Sophie, och det här är tankarna och händelserna i mitt liv. Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

soophs


Ovido - Quiz & Flashcards