Alla inlägg under mars 2011

Av Sophie Uhlin - 29 mars 2011 20:57

Hej på er. :)

Jaha, då sitter man här igen. Inte ensam denna gång dock.Tom sitter i fåtöljen och kikar i IKEA katalogen.

Och varför? ja det ska jag berätta.

Vi fick ett ryck på att renovera köket i fredags. Så vi har målat och grejat hela helgen. Tom har dragit el, satt upp spots under luckorna med så nu kan vi använda våran micro utan att behöva använda förlängings sladd. Jag behöver heller inte stå vid fönstret om jag behöver använda elvispen. Tack och lov! för det började ju bli riktigt jobbigt.

Vi har mycket kvar att göra, och det tar sin lilla tid. Men om du frågar mig så tycker jag bara att det är roligt!

 

Så där ser det ut med spotsen, Det ser dock snett ut på denna bild men jag försäkrar er om att det verkligen är rakt!

Här kommer en till bild på väggen mot fönstret, som ni ser... VITT! :D


 

Jag tror det kommer bli super bra när allt är klart! :)


Skolan går bra också. Mycket att läsa, lära och plugga. Men jag gillar det!

Jag känner mig bara mer och mer peppad för varje uppgift! :)


Nej, det var nog allt för mig. Tack och hej.


Over and Out.

Sophie

Av Sophie Uhlin - 24 mars 2011 09:12

Jaa, nu sitter jag här ensam på golvet igen. Sk snart gå till bussen som ska ta mig vidare till skolan. Har matemaik hela långa dagen. Mn imorgon är man ju ledig så då får man väl vila "mattehjärnan" innan man börjar om på lördag igen.

Mycket man ska hinna med den här helgen, tapetsera om i köket ska vi hinna med, måla taket i köket, måla lister, byta bänkskia, spis kyl och frysoch sedan måla luckorna i köket också. Självklart plugga i mellan. Inte exakt i den ordningen, men i alla fall.


Fy fan vad det blåser ute, och vi som har stora träd mot fönstren, det känns som att dom kommer gå av när som helst och ramla rakt emot fönstren! Då är det inte så mycket kvar av våran lägenhet..


Igår fick vi ett blommogram. Det var jättfina blommor och vi blev jätte glada!

Det är ju verkligen inte ofta man får ett blomogram inte! Dom är ifån min pappas kusiner och deras familjer. Hur gulligt är inte det liksom?

 

Fina, härliga, gula blommor! I Love it! thank you, thank you, thank you! <3



 

Jag glömde ju nästan! Här är bilen jag lovade att jag skulle lägga ut bilder på.

Det här är den enda bilden, än så länge. SÅ den får duga! :)


over and out.

Sophie

Av Sophie Uhlin - 17 mars 2011 16:27


Nu sitter jag på golvet i mitt vardagsrum alldeles ensam med alla mina funderingar, så jag tänkte att jag skulle dela dom med er :)

Ja, Förra fredagen var jag och min familj på begravning. Pappas moster, Brita har dött.

Det hela var väldigt sorgligt och för mig känns det bra att jag sjöng min sista häslning till henne, även fast jag sjöng lite för min farmor också. Det var lite roligt att se min pappa så stolt efteråt. Lite glädje i den sorgliga situationen är ju på ett sätt bra.


Under lördagen åkte Jag , Tom och våra kära vänner Jessie & Niclas till Ö-vik och köpte en bil. En volvo v70 ( bilder kommer senare). 

Den är super duper fin! Men nu ska vi sälja våran gamla pärla...

Så, om någon är sugen på att köpa en volvo 240 så säg till :)


Nästa vecka börjar jag i skolan igen, det är fan på tiden att jag når mitt mål!

Skönt att Syrran också ska plugga, då slipper man känna sig så ensam.

Och kan man få en bättre "Plugg partner" ? Troligen inte.

Heja oss!


Over and out.


Sophie




Presentation


Välkommen till min blogg! Jag Heter Sophie, och det här är tankarna och händelserna i mitt liv. Enjoy :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

soophs


Ovido - Quiz & Flashcards